11 клас. До 29.04.2020
Любі одинадцятикласники,
протягом минулого тижня, який повною мірою був присвячений оцінці ваших знань
із української літератури, я отримала невелику кількість письмових
робіт-аналізів поетичних творів. Зокрема активно включились у роботу такі учні,
як
Дьомін Данило,
Цуканов Андрій,
Кочурова Даниїла,
Бібік Анна,
Матерева Анна,
Константінова
Анастасія,
Хвалько Вікторія,
Семенова Наталія.
Дякую вам за сумлінну
працю, оцінки за яку я чітко фіксую в журналі і яка безумовно вплине на ваші
тематичні, семестрові й річні бали. Особливо хочу відзначити Дьоміна Данила і
Цуканова Андрія, які виконали й надіслали всі проаналізовані прозові твори й
виконали аналіз віршів Григорія Сковороди. Молодці!
Сьогодні переходимо
до української мови і першочергово беремося за повторення. Зокрема виконані завдання цього мовознавчого диктанту прошу
надіслати в обов’язковому порядку!
Мовознавчий диктант
1. Запишіть слова фонетичною транскрипцією: екзистенція, підзвітність.
2. Виконайте морфемний аналіз слів: дотримуватися, беззмістовність.
3. Визначте тип односкладного простого речення
(означено-особове, неозначено-особове, узагальнено-особове, безособове): У чужій хаті Мотрі жилося не дуже весело.
4. Визначте тип односкладного
простого речення (означено-особове, неозначено-особове, узагальнено-особове,
безособове): А там далі – гори, ліси,
поля.
5. Чим ускладнене просте речення (переписати й поставити розділові
знаки): Орися зачарована красою квітки
не могла навіть поворухнутися.
6. Чим ускладнене просте речення (переписати й поставити
розділові знаки):
Світлана посміхаючись ішла вулицею й наспівувала собі під носа якусь веселу
пісеньку.
7. Чим ускладнене просте речення (переписати й поставити
розділові знаки): Усякого рогатого товару
зокрема й корів китайської породи у того господаря була незліченна кількість.
8. Чим ускладнене просте речення (переписати й поставити
розділові знаки): І приходять світанки
шалених турбот адвокати і несуть під пахвою тисячі різних справ.
9. Чим ускладнене просте речення (переписати й поставити
розділові знаки): Я мамо рідна тебе дуже
люблю а отже й голову свою сиву перед тобою схиляю.
10. Чи потрібно ставити тире між підметом і присудком у
реченні (чому?): Мова не полова.
11. Яким за будовою є речення: простим чи складним (розділові
знаки пропущено): Ганна тихо йшла
дорогою й водночас їй стало зле.
12. Чи потрібна кома в складносурядному реченні (чому?): У лісі голосно співали пташки і столітній
дуб шелестів своєю розлогою кроною.
Нині також хочу
наголосити, що повторення теми «Складносурядне речення» ми завершуємо й
переходимо до складнопідрядного. Опрацюйте за підручником О. Авраменка тему «Складнопідрядне
речення» на ст. 221-223.
https://www.youtube.com/watch?v=agnqF9Ruuv0
https://www.youtube.com/watch?v=HhOI6967-Oc&t=5s
https://www.youtube.com/watch?v=agnqF9Ruuv0
https://www.youtube.com/watch?v=HhOI6967-Oc&t=5s
Завдання на закріплення навчального матеріалу.
У підручнику О.
Авраменка на ст. 223 є вправа, яку слід виконати у такий спосіб: переписати
речення, поставивши розділові знаки, поділити на прості, визначити тип
підрядної частини і скласти структурно-логічну схему, де [ ] – це головне речення, а ( ) – підрядне.
Приклад першого речення:
Коли рвались нитки
від болю/1 і легені душила спека/2, долітали з краю магнолій найдорожчі у світі
треки/3. (Підрядне обставинне часу).
Схема: Коли( ) і ( ), [ ].
Комментариев нет:
Отправить комментарий