воскресенье, 26 апреля 2020 г.


10 клас. До 29.04.2020
Любі десятикласники, протягом минулого тижня, який повною мірою був присвячений оцінці ваших знань із української літератури, я отримала невелику кількість письмових робіт-аналізів поетичних творів. Зокрема активно включились у роботу такі учні, як
Сур Валентина,
Роговик Софія,
Золотар Софія,
Клименко Аліна,
Місяченко Анна,
Малюк Анастасія.
Поетичні твори, прочитані напам’ять, надіслали у відеоформаті Сур Валентина та Клименко Аліна. Дякую вам за сумлінну працю, оцінки за яку я чітко фіксую в журналі і яка безумовно вплине на ваші тематичні, семестрові й річні бали. Нагадую, що поетичні твори напам’ять приймаються й надалі.

Сьогодні переходимо до української мови і першочергово беремося за повторення. Зокрема виконані завдання цього мовознавчого диктанту прошу надіслати в обов’язковому порядку!

Мовознавчий диктант
1.     Запишіть слова фонетичною транскрипцією: екзистенція, підзвітність.
2.     Виконайте морфемний аналіз слів: дотримуватися, беззмістовність.
3.     Із двох паронімів – дослідна і дослідницька – оберіть той, який узгоджується у словосполученні зі словом «станція».
4.     Укажіть відміну і групу іменника вишуканість.
5.    Укажіть розряд прикметника в словосполученні «студентський альманах».
6.     Узгодьте правопис числівника з іменником (записати словами): 3 (вікно).
7.     Запишіть форму числівника 268 в орудному відмінку.
8.     Визначте, займенником чи сполучником є слово «що» в реченні: Я не знаю, що з ним трапилося.
9.     Чи потрібна кома (і чому?) в реченні з дієприкметниковим зворотом: Засліплений сонячним промінням Іван ще довго не міг розплющити очі.
10.  Чи потрібні коми (і чому) в реченні з одиничним дієприслівником: Олег усміхаючись ішов дорогою до школи.
11.  Відредагуйте речення: Будучи дитиною, Тарас зазнав чимало горя.
12.  Відредагуйте речення: Мандруючи горами, учнями було зібрано колекцію рослин.

Нині також хочу наголосити, що повторення теми «Прислівник» триває. Думаю, що правопис цієї частини мови змусив вас неодноразово звернутися по допомогу до словника, тому пропоную трохи відпочити й попрацювати з іншою прислівниковою темою, яка також представлена в програмі ЗНО. Це розряди прислівників за значенням.


Завдання на закріплення навчального матеріалу.
1.Дослідження-творче моделювання. До поданих дієслів за зразком доберіть прислівники, різні за значенням. Складіть із ними 2—3 речення, ускладнені однорідними членами.

Зразок. Прийти — прийти швидко (спосіб дії); прийти надвечір (час дії); прийти здалеку (місце дії); прийти наперекір (мета дії).

Слухати, міркувати, жити, усміхатися, працювати. прислівників за значенням.

2.Завдання «П’яте зайве». Прочитайте й визначте, який прислівник у кожній групі слів є зайвим. Обґрунтуйте свій вибір. Укажіть розряд за значенням прислівників, що є зайвими.

*Неуважно, спокійно, чудно, уночі, весело.
*Сьогодні, потім, навесні, день у день, надворі.

*Угору, нашвидку, далеко, ліворуч, униз.

*Багато, надвоє, ледве-ледве, згарячу, мало.

Комментариев нет: