пятница, 10 апреля 2020 г.


10 клас. До 12.04.2020
Любі десятикласники! До вашої уваги обіцяна контрольна робота за темою «Дієслово». Велике прохання (якщо ваша ласка): виконати її, надрукувавши у Word-форматі, оскільки мені так легше перевіряти. Ще прошу нагадати всім боржникам-однокласникам про контрольний твір-роздум, який повинні здати всі. На жаль, тим учням, які не виконають завдання, доведеться поставити відповідні бали. До речі, можете надсилати роботи і на мій Viber: 0934559947. Ще раз нагадую свою електронну адресу: petlyashenkoirina@gmail.com

10 клас
Контрольна робота
Дієслово, його морфологічні ознаки
І рівень. Тестові завдання (у відповіді вказати лише відповідну букву).
1. Укажіть рядок, у якому всі слова — дієслова
А Ходити, подвоїти, веселити, гуркотіти, хід.
Б Клекотати, сутеніти, збільшити, знеславити, веселий.
В Розглядати, забавляти, розгляд, забава, підкроїти.
Г Потроїти, ходити, зимувати, почорніти, знесилити.
Д Їздити, робити, ойкнути, синій, три.
2. З’ясуйте, скільки дієслів у наведеному фрагменті поезії
Звучи! Хай серце відпочине,
Спів хай зачарує рідний край.
Наша пісне, пісне солов’їна, —
Своїх слів крилатих не втрачай!
Де б не був — додому серце лине,
Де б не жив — все українець ти…
А-4 Б-5 В-7 Г-9 Д-13
3. Укажіть рядок, у якому всі дієслова майбутнього часу
А Читатимеш, заспіваю, буде малювати, лити, сумую.
Б Покличуть, налякає, принесемо, буду кричати, ходжу.
В Відвідаєш, сподіватимусь, будеш вірити, переможу, полечу.
Г Будеш танцювати, відпочинеш, рухатимусь, вкажіть, іди.
Д Складатимете, принеси, вибери, доводжу, буду грати.
4. Установіть відповідність між формами дієслова й наведеними прикладами
Форма дієслова   Приклад
1 інфінітив            А сміючись
2 особова форма  Б сміються
3 дієприкметник  В сміятися
4 дієприслівник   Г висміяно
                              Д виготовлений
5. Усі дієслова доконаного виду в рядку
А підписати, писати, розкидати
Б сказати, скласти, проймати
В передати, говорити, скоротити
Г попереджати, спочити, випекти
Д вивчити, зібрати, вдуматися
6. Укажіть рядок, у якому всі дієслова належать до І дієвідміни
А Зважити, поїхати, задивитися, залишити, маяти.
Б Намостити, зажуритися, зорати, бродити, гуркотати.
В Зморитися, перебороти, волочити, клекотати, нести.
Г Побачити, заклеїти, хотіти, полоти, привезти.
Д Оцінювати, тягти, схотіти, боротися, прагнути.
7. Укажіть рядок, у якому всі дієслова безособові
А Таланило, не спиться, писали, похилило, хочеться.
Б Розвиднілось, розбилось, розписуються, сутеніє, співає.
В Світає, сутеніло, вечорітиме, пощастило, лихоманить.
Г Вкололо, світиться, вивчиться, думає, забуває.
Д Морозить, холоднішало, бігатиме, змолоти, щастити.
8. Укажіть рядок, у якому всі дієслова вжито у формі 3-ої особи однини
А Кидає, смеркає, буде битись, нехай єднає, ношу.
Б Зачекає, хай спить, адресуватиме, буде надокучати, терпів.
В Бажає, буде зичити, ображатиметься, хай пам'ятає, принести.
Г Буде плакати, з'їсть, перебіжить, мекатиме, сиджу.
Д Зустрічається, складатимеш, буде трястись, воджу, кричи.
9. Укажіть рядок, у якому всі дієприкметники є активними.
А Здичавілий, побудований, забутий, закоханий, співаючий.
Б Побілілий, зафарбований, взутий, зів’ялий, зшитий.
В Зів’ялий, засипаний, діючий, вражений, подарований.
Г Співаючий, діючий, обгорілий, жевріючий, здрібнілий.
Д Окреслений, зроблений, виграний, бажаючий, политий.
10. Укажіть речення з дієприкметниковим зворотом, у якому правильно розставлено розділові знаки
А Десь далеко на морі, оповитому темрявою світив вогниками пароплав.
Б За щедрівку газда виносив пригорщу вівса, намоченого у воді, і висипав його хлопцям у торбу.
В Жили дозорці в халабудці обкладеній сіном.
Г Викупаний сонцем колос, вклоняється ниві.
Д Сумно зітхав, посаджений ще моїм дідусем сад.
11. Укажіть речення, у якому правильно розставлено розділові знаки при дієприслівниковому звороті
А Я, глибоко тамуючи в серці всі сторонні переживання пильно розглядав далекий обрій.
Б Тужливо подивившись у небо лелека від криниці повертається назад, у бічну вуличку.
В Гусенятко підпливало до човна, вибираючи затишне місце.
Г Листя клена облітаючи з дерева, вкриває землю теплою ковдрою.
Д Я охоплюю обома руками березу, притулившись вухом, до неї.
12. Правильно побудовано речення
А Визирнувши у вікно, на вулиці йшов сніг.
Б Зайшовши у парк, від снігу іскряться ялинки.
В Готуючи вечерю, слухаю новини по радіо.
Г Побачивши матір, у мене забилося серце.
Д Я купив цього собаку ще будучи цуценям.
ІІ рівень. Творче завдання.
Скласти зв’язне висловлення (5-6 речень) за темою «Я на карантині», використовуючи всі дієслівні форми (особову, безособову, інфінітив, дієприкметник і дієприслівник).

Комментариев нет: