понедельник, 25 мая 2020 г.


Вітання всім старшокласникам! Лишилася позаду контрольна з мови, але результати сьогодні в блозі не виставлю, оскільки робіт надійшло дуже мало. Може, ще хто не зміг за поважної причини і надішле сьогодні. Тож виставлю ввечері. Тим же, хто вчасно й чесно надіслав (і завжди надсилав) роботи, будуть, як я і обіцяла, дивіденди при виставленні підсумкової оцінки. Дякую вам, діти. Тож останній ваш бій - контрольна з літератури. Зразу попереджаю: твори великі не пишіть, мені важливо бачити структуру і лаконічну вичерпність її елементів і ваших думок. Удачі!

11 клас
Контрольна робота за темою «Повторення вивченого. Літературний процес ХХ століття»
І рівень. Тестові завдання.
1.Який із представлених письменників-модерністів не належав до творчої когорти символістів?
А) Ольга Кобилянська;
Б) Микола Вороний;
В) Леся Українка;
Г) Олександр Олесь.
2. Творчість якого з митців не належить до періоду «розстріляного відродження»?
             А) Миколи Хвильового
             Б) Миколи Куліша;
             В) Олександра Довженка;
             Г) Валер’яна Підмогильного.
             3.Яку модерну літературну течію представляє в українській літературі творчість Василя
             Стефаника?
             А) імпресіонізм;
             Б) експресіонізм;
             В) неоромантизм;
             Г) неореалізм.
             4. Які художні засоби вжито в рядку поезії М. Вороного «Блакитна Панна»:
             «Має крилами Весна запашна….»
              А) епітет, персоніфікація, асонанс, інверсія;
              Б) епітет, метафора, алітерація, риторичне звертання;
              В) епітет, антитеза, звуконаслідування, інверсія;
              Г) епітет, гіпербола, оксиморон, асонанс.
              5. Головною проблемою якого твору є протистояння фанатизму і гуманізму:
              А) І. Багряний «Тигролови»;
              Б) О. Гончар «Модри Камень»;
              В) В. Підмогильний «Місто»;
              Г) М. Хвильовий «Я (Романтика)».
              6. Крізь який твір наскрізно постає тема манкуртизму?
               А) М. Куліш «Мина Мазайло»;           
               Б) Ю. Яновський «Дитинство»;
               В) М. Коцюбинський «Тіні забутих предків»;
               Г) О. Кобилянська «Меланхолійний вальс».
    ІІ рівень. Міні-твір-роздум (теза, аргумент, приклад, висновок).
«Українську історію не можна читати без брому (тобто заспокійливого)», – казав відомий літератор і громадсько-політичний діяч початку ХХ століття Володимир Кирилович Винниченко. Ви ж, любі одинадцятикласники, вивчаючи літературний процес ХХ століття, думаю, відзначили, що він тісно пов’язаний із непростим історичним минулим нашої країни. Дехто з вас навіть висловився з цього приводу твердженням такого змісту: «Ці твори несуть сум, печаль і страждання. Навіщо їх вивчати молоді, яка починає свій життєвий шлях?» Чи згодні ви з думкою вашого однокласника?

        
10 клас
Контрольна робота за темою "Творчість Лесі Українки, Олександра Олеся, Миколи Вороного"
І рівень. Тестові завдання.
1.Які тенденції наявні у творчості Олександра Олеся?
А) імпресіоністичні, експресіоністичні;
Б) імпресіоністичні, неоромантичні;
В) символістські, експресіоністичні;
Г) неоромантичні, символістські.
2. В уривку з поезії «Блакитна Панна» не використано такого художнього засобу:
             А вона, як мрія сна
             Чарівна,
             Сяє вродою святою,
             Неземною чистотою,
             Сміючись на пелюстках,
             На квітках
             Променистою росою.
             А) порівняння;
             Б) епітет;
             В) персоніфікація;
             Г) оксиморон.
             3. В уривку з поезії Лесі Українки «Сontra spem spero!» не використано такого художнього    
             засобу:
             Я на гору круту крем'яную
             Буду камінь важкий підіймать
             І, несучи вагу ту страшную,
             Буду пісню веселу співать.
             А) гіпербола;
             Б) епітет;
             В) персоніфікація;
             Г) антитеза.
              4. В уривку з поезії Олександра Олеся «О слово рідне! Орле скутий!» не використано такого
              художнього засобу:
              О слово рідне! Шум дерев!
              Музика зір блакитнооких,
              Шовковий спів степів широких,
              Дніпра між ними левій рев...
              А) паралелізм;
              Б) порівняння;
              В) епітет;
              Г) синекдоха.
              5. Які художні засоби використано в рядку поезії М. Вороного «Блакитна Панна»:
             «Має крилами Весна запашна….»
              А) епітет, персоніфікація, асонанс, інверсія;
              Б) епітет, метафора, алітерація, риторичне звертання;
              В) епітет, антитеза, звуконаслідування, інверсія;
              Г) епітет, гіпербола, оксиморон, асонанс.
              6. Який із творів належить до жанру романсу:
              А) «Чари ночі» Олександра Олеся;
              Б) «Блакитна Панна» Миколи Вороного;
              В) «Лісова пісня» Лесі Українки»;
              Г) «О слово рідне! Орле скутий!» Олександра Олеся.
ІІ рівень. Міні-твір-роздум (теза, аргумент, приклад, висновок).
Любі учні, літературний курс десятого класу ми закінчуємо творчістю поетів, які у вивчених вами творах підносять красу й романтичність людських почуттів і навколишньої природи, захоплюються ними («Чари ночі», «Блакитна Панна»). Проте в їхній творчості наявні й мотиви, сповнені громадянської свідомості, філософського переосмислення людського буття («О слово рідне! Орле скутий!», «Contra spem spero!»). Відповідно, хотілося б дізнатися вашу думку, ким першочергово повинен бути поет: громадянином чи романтиком? Чим він має перейматися більше: долею свого народу чи естетикою почуттів і природи?







Комментариев нет: