Вітання всім старшокласникам! Лишилася позаду контрольна з мови, але результати сьогодні в блозі не виставлю, оскільки робіт надійшло дуже мало. Може, ще хто не зміг за поважної причини і надішле сьогодні. Тож виставлю ввечері. Тим же, хто вчасно й чесно надіслав (і завжди надсилав) роботи, будуть, як я і обіцяла, дивіденди при виставленні підсумкової оцінки. Дякую вам, діти. Тож останній ваш бій - контрольна з літератури. Зразу попереджаю: твори великі не пишіть, мені важливо бачити структуру і лаконічну вичерпність її елементів і ваших думок. Удачі!
11 клас
Контрольна
робота за темою «Повторення вивченого. Літературний процес ХХ століття»
І
рівень. Тестові завдання.
1.Який із
представлених письменників-модерністів не належав до творчої когорти
символістів?
А)
Ольга Кобилянська;
Б)
Микола Вороний;
В)
Леся Українка;
Г)
Олександр Олесь.
2. Творчість
якого з митців не належить до періоду «розстріляного відродження»?
А)
Миколи Хвильового
Б)
Миколи Куліша;
В)
Олександра Довженка;
Г)
Валер’яна Підмогильного.
3.Яку
модерну літературну течію представляє в українській літературі творчість Василя
Стефаника?
А)
імпресіонізм;
Б)
експресіонізм;
В)
неоромантизм;
Г)
неореалізм.
4. Які художні засоби вжито в рядку
поезії М. Вороного «Блакитна Панна»:
«Має
крилами Весна запашна….»
А)
епітет, персоніфікація, асонанс, інверсія;
Б)
епітет, метафора, алітерація, риторичне звертання;
В)
епітет, антитеза, звуконаслідування, інверсія;
Г)
епітет, гіпербола, оксиморон, асонанс.
5.
Головною проблемою якого твору є протистояння фанатизму і гуманізму:
А) І.
Багряний «Тигролови»;
Б) О.
Гончар «Модри Камень»;
В) В.
Підмогильний «Місто»;
Г) М.
Хвильовий «Я (Романтика)».
6.
Крізь який твір наскрізно постає тема манкуртизму?
А) М. Куліш «Мина Мазайло»;
Б) Ю. Яновський «Дитинство»;
В)
М. Коцюбинський «Тіні забутих предків»;
Г)
О. Кобилянська «Меланхолійний вальс».
ІІ рівень. Міні-твір-роздум (теза,
аргумент, приклад, висновок).
«Українську історію не можна читати без брому (тобто
заспокійливого)», – казав відомий літератор і громадсько-політичний діяч
початку ХХ століття Володимир Кирилович Винниченко. Ви ж, любі
одинадцятикласники, вивчаючи літературний процес ХХ століття, думаю,
відзначили, що він тісно пов’язаний із непростим історичним минулим нашої
країни. Дехто з вас навіть висловився з цього приводу твердженням такого
змісту: «Ці твори несуть сум, печаль і страждання. Навіщо їх вивчати молоді,
яка починає свій життєвий шлях?» Чи згодні ви з думкою вашого однокласника?
10
клас
Контрольна
робота за темою "Творчість Лесі Українки, Олександра Олеся, Миколи
Вороного"
І
рівень. Тестові завдання.
1.Які
тенденції наявні у творчості Олександра Олеся?
А) імпресіоністичні,
експресіоністичні;
Б)
імпресіоністичні, неоромантичні;
В) символістські,
експресіоністичні;
Г)
неоромантичні, символістські.
2. В уривку з поезії «Блакитна
Панна» не використано такого художнього засобу:
А вона, як мрія сна
Чарівна,
Сяє вродою святою,
Неземною чистотою,
Сміючись на пелюстках,
На квітках
Променистою росою.
А) порівняння;
Б) епітет;
В) персоніфікація;
Г) оксиморон.
3. В
уривку з поезії Лесі Українки «Сontra spem spero!» не використано такого художнього
засобу:
Я на гору круту крем'яную
Буду камінь важкий підіймать
І, несучи вагу ту страшную,
Буду пісню веселу співать.
А)
гіпербола;
Б)
епітет;
В) персоніфікація;
Г) антитеза.
4. В уривку
з поезії Олександра Олеся «О слово рідне! Орле скутий!» не використано такого
художнього засобу:
О слово рідне! Шум дерев!
Музика зір блакитнооких,
Шовковий спів степів широких,
Дніпра між ними левій рев...
А) паралелізм;
Б)
порівняння;
В)
епітет;
Г)
синекдоха.
5. Які художні засоби використано в рядку
поезії М. Вороного «Блакитна Панна»:
«Має крилами Весна запашна….»
А)
епітет, персоніфікація, асонанс, інверсія;
Б)
епітет, метафора, алітерація, риторичне звертання;
В)
епітет, антитеза, звуконаслідування, інверсія;
Г)
епітет, гіпербола, оксиморон, асонанс.
6.
Який із творів належить до жанру романсу:
А)
«Чари ночі» Олександра Олеся;
Б)
«Блакитна Панна» Миколи Вороного;
В)
«Лісова пісня» Лесі Українки»;
Г) «О
слово рідне! Орле скутий!» Олександра Олеся.
ІІ
рівень. Міні-твір-роздум (теза, аргумент, приклад, висновок).
Любі учні, літературний курс десятого класу ми закінчуємо
творчістю поетів, які у вивчених вами творах підносять красу й романтичність
людських почуттів і навколишньої природи, захоплюються ними («Чари ночі»,
«Блакитна Панна»). Проте в їхній творчості наявні й мотиви, сповнені
громадянської свідомості, філософського переосмислення людського буття («О слово
рідне! Орле скутий!», «Contra spem spero!»). Відповідно, хотілося б дізнатися вашу думку, ким
першочергово повинен бути поет: громадянином чи романтиком? Чим він має
перейматися більше: долею свого народу чи естетикою почуттів і природи?
Комментариев нет:
Отправить комментарий