воскресенье, 17 мая 2020 г.


11 клас. До 20.05.2020
Любі одинадцятикласниками, нині ми закінчуємо повторення теми «Синтаксис» і згадуємо останню її тему «Пряма мова. Цитати». Після теоретичної частини (відеороз’яснення) та завдань для самоконтролю прошу вас обов’язково пройти підготовку до тематичної контрольної роботи у формі мовознавчого диктанту і надіслати мені результати.



Вправи для самоконтролю.
1.У якому реченні припущено помилки у вживанні розділових знаків при прямій мові, усередині якої слова автора?
А “Чи  бачили таке, - сказав батько і, помовчавши, додав: - Готовий хлібороб, одним словом”
Б. “Ото воно там якраз і було, - сказав мій візник, - отам, де стовп”
В. “Яка ти розкішна, земле, -  думала Маланка. Весело засівати тебе хлібом, прикрашати зелом, заквітчати квітами”
2. Яка схема відповідає реченню (розділові знаки пропущено): Життя прекрасне цінуй його йдеться в духовному заповіті Матері Терези.
А. А: “П”.
Б. “П”, - а.
В. “П!”- а.
Г. А: “П!”- а.
3. Спишіть речення, розставте розділові знаки при цитаті.
1. Луцій Апулей говорив  що життя є поєднання меду і жовчі.
2. Чудовий настрій передає П. Тичина поетичними рядками
       Ах, скільки радості, коли ти любиш землю,
       Коли гармонії шукаєш у житті!
1.     це дар, великий дар. І хто його не цінує, той цього дарунка не заслуговує писав Леонардо да Вінчі.

Мовознавчий диктант «Підготовка до контрольної роботи за темою «Синтаксис».
1.     Чи є словосполученням сполука слів заварила чай?
2.     Який вид присудка у реченні Людмила – краща учениця восьмого класу?
3.     Яким членом речення виступає виділене слово в реченні Сподівання зустрітися з коханою вмить заснувало всі думки Степана?
4.     Укажіть тип односкладного речення Летить літаком над Києвом і плаче.
5.     Указати, які означення (однорідні чи неоднорідні) вжито в реченні (розділові знаки пропущено): За ним ішов залюблений у науку сивочолий професор. (Переписати з розділовими знаками)
6.     Чим ускладнене просте речення (розділові знаки пропущено): Зачарована весняним ароматом Анна хмеліючи поспішала схопити якомога більше тих пахощів? (Переписати з розділовими знаками)
7.     Чим ускладнене просте речення (розділові знаки пропущено): На звану вечірку окрім Андрія прибули й інші студенти а саме Ігор Галина Олег і Ганнуся. (Переписати з розділовими знаками)
8.     Визначити тип складного речення, поставити розділові знаки: Сьогодні учениця батьків якої вчора викликали до школи написала контрольну на дванадцять балів.
9.     Визначити тип складного речення, поставити розділові знаки: Мисливець стояв і голосно кричав до лисячої пастки потрапив він сам.
10.  Визначити тип складного речення, поставити розділові знаки: Невже так все і пролетіло й не стане він вже молодим?
11.  Визначте, займенником чи сполучником є слово «що» у складнопідрядному реченні: Я не знав, що вона так перейметься цими словами.
12.  Поставити розділові знаки в реченні з прямою мовою: Приїду за тиждень заявив Олесь а далі додав Чекайте з подарунками.

Ще раз нагадую: це завдання обов’язково шлемо на перевірку!!! Також попереджаю вас: від сьогодні я виставляю оцінки за ведення зошитів. Якщо учень здавав усі заявлені в блозі роботи і має за них оцінки, а саме: твір-роздум і чотири  мовознавчі диктанти (із сьогоднішнім) – він отримує за зошит найвищий бал. Якщо ні – відповідні бали. Так само і з літератури: якщо є всі аналізи творів – бал буде високим, ні – не ображайтеся, якщо він вам не дуже сподобається.

Домашнє завдання: за підручником О. Авраменка повторити теоретичний матеріал за темою «Пряма мова» (ст.243-244), виконати вправу (ст. 244), розв’язати тестові завдання (ст.. 245 – 248). Підготуватися до контрольної роботи за темою «Повторення вивченого. Синтаксис простого і складного речень».

Комментариев нет: