11 клас. До 20.05.2020
Любі
одинадцятикласниками, нині ми закінчуємо повторення теми «Синтаксис» і згадуємо
останню її тему «Пряма мова. Цитати». Після теоретичної частини
(відеороз’яснення) та завдань для самоконтролю прошу вас обов’язково пройти підготовку до тематичної контрольної роботи у
формі мовознавчого диктанту і надіслати мені результати.
Вправи для самоконтролю.
1.У якому реченні
припущено помилки у вживанні розділових знаків при прямій мові, усередині якої
слова автора?
А “Чи бачили таке, - сказав батько і, помовчавши,
додав: - Готовий хлібороб, одним словом”
Б. “Ото воно там
якраз і було, - сказав мій візник, - отам, де стовп”
В. “Яка ти розкішна,
земле, - думала Маланка. Весело засівати
тебе хлібом, прикрашати зелом, заквітчати квітами”
2. Яка схема
відповідає реченню (розділові знаки пропущено): Життя прекрасне цінуй його йдеться
в духовному заповіті Матері Терези.
А. А: “П”.
Б. “П”, - а.
В. “П!”- а.
Г. А: “П!”- а.
3. Спишіть речення,
розставте розділові знаки при цитаті.
1. Луцій Апулей
говорив що життя є поєднання меду і
жовчі.
2. Чудовий настрій
передає П. Тичина поетичними рядками
Ах, скільки радості, коли ти любиш
землю,
Коли гармонії шукаєш у житті!
1. це дар, великий дар. І хто його не цінує, той цього дарунка не заслуговує
писав Леонардо да Вінчі.
Мовознавчий диктант «Підготовка до контрольної роботи за темою «Синтаксис».
1. Чи є словосполученням сполука слів заварила
чай?
2. Який вид присудка у реченні Людмила
– краща учениця восьмого класу?
3.
Яким членом речення
виступає виділене слово в реченні Сподівання
зустрітися з коханою вмить заснувало
всі думки Степана?
4. Укажіть тип односкладного речення
Летить літаком над Києвом і плаче.
5. Указати, які означення (однорідні чи неоднорідні) вжито в реченні (розділові знаки пропущено): За ним ішов залюблений у науку сивочолий
професор. (Переписати з розділовими знаками)
6.
Чим
ускладнене просте речення (розділові знаки пропущено): Зачарована весняним ароматом Анна хмеліючи поспішала схопити якомога
більше тих пахощів? (Переписати з розділовими знаками)
7.
Чим
ускладнене просте речення (розділові знаки пропущено): На звану вечірку окрім Андрія прибули й інші студенти а саме Ігор
Галина Олег і Ганнуся. (Переписати з розділовими знаками)
8.
Визначити тип
складного речення, поставити розділові знаки: Сьогодні учениця батьків якої вчора викликали до школи написала
контрольну на дванадцять балів.
9.
Визначити тип
складного речення, поставити розділові знаки: Мисливець стояв і голосно кричав до лисячої пастки потрапив він сам.
10. Визначити тип
складного речення, поставити розділові знаки: Невже так все і пролетіло й не стане він вже молодим?
11.
Визначте, займенником чи сполучником є слово «що» у складнопідрядному реченні: Я не знав, що вона так перейметься цими
словами.
12. Поставити
розділові знаки в реченні з прямою мовою: Приїду
за тиждень заявив Олесь а далі додав Чекайте з подарунками.
Ще раз нагадую: це завдання обов’язково шлемо на перевірку!!! Також
попереджаю вас: від сьогодні я виставляю оцінки за ведення зошитів. Якщо учень
здавав усі заявлені в блозі роботи і має за них оцінки, а саме: твір-роздум і
чотири мовознавчі диктанти (із
сьогоднішнім) – він отримує за зошит найвищий бал. Якщо ні – відповідні бали.
Так само і з літератури: якщо є всі аналізи творів – бал буде високим, ні – не
ображайтеся, якщо він вам не дуже сподобається.
Домашнє завдання: за підручником О. Авраменка повторити теоретичний
матеріал за темою «Пряма мова» (ст.243-244), виконати вправу (ст. 244), розв’язати
тестові завдання (ст.. 245 – 248). Підготуватися до контрольної
роботи за темою «Повторення вивченого. Синтаксис простого і складного речень».
Комментариев нет:
Отправить комментарий