воскресенье, 17 мая 2020 г.


10 клас. До 20.05.2020

Любі десятикласники, нині ми закінчуємо повторення теми «Морфологія» і згадуємо останню її особливу частину мови, яка зветься вигуком. Після теоретичної частини (відеороз’яснення) та завдань для самоконтролю прошу вас обов’язково пройти підготовку до тематичної контрольної роботи у формі мовознавчого диктанту і надіслати мені результати.


Вправи для самоконтролю.
І. Визначте вигуки у реченнях за їх значенням (волевиявлення, емоційні, звуконаслідувальні слова).
1.Ой, догнали літа мої на кленовім мості, ой, верніться, літа мої, хоч до мене в гості. 2. Гей, нуте, косарі, бо нерано почали. 3. Та орав мужик край дороги, гей, цоб! Цабе, рябий, тпру! Край дороги (Нар. творчість). 4. Кру-кру! – лунає поклик журавлів, і слід по них в німому небі тане (М.Нагнибіда). 5.Овва! Маленька Миш спасає Льва! (Л.Боровиковський). 6.Гу-гу-гу-гу! – застогнав пугач серед лісу (Панас Мирний). 7. О, якби я міг повернути неповторную юність мою (В.Сосюра).
2. Складіть 4 речення з вигуком ох так, щоб у першому реченні він виражав захоплення, у другому — співчуття, у третьому — задоволення, а в четвертому — досаду.
3. Випишіть в один стовпчик вигуки, а в другий — звуконаслідувальні слова.
1. Гей, прослала нива чорне полотно. Ллється жовта злива — сіється зерно. Сійся, родися, колосом розвийся, засівайся, ниво, людям на добро (В. Симоненко). 2. Ой веснянко біла, звідки ти прибігла? Звідки, звідки, звідкіля впали квіти на поля? (В. Крищенко) 3. Ах, так добре, захоплює дух, летиш, здається, кудись далеко, відірвавшись від землі (М. Коцюбинський). 4. Мисливець почув лише: «Кур! Кур! Кур!» (О. Іваненко) 5. Каштани падають на брук: тук-тук-тук-тук (М. Ткач). 6. Строката зозуля гуляла безтурботно і всіх дражнила: ку-ку! ку-ку! (О. Іваненко) 7. О, якби-то я міг повернути неповторную юність мою (В. Сосюра). 8. Гей, удармо в струни, браття, у золотії (М. Рильський). 9. Тук-тук!.. — тихенько застукотіло на горішній вітці (О. Іваненко). 10. Ой березо кучерява, ти красуня лісова! Ти рости, здіймайсь на славу (О. Ющенко). 11.О земле рідна, скільки у тобі краси ясної і живої сили! (І. Гончаренко) 12. А журавлі все летіли і летіли. Вони кричали при цьому: «Курли! Курли! Курли! Кру-кру!» (О. Іваненко)
Мовознавчий диктант «Підготовка до контрольної роботи»
1.     Фонетичний розбір слів: постійний, лічба.
2.     Виконайте морфемний аналіз слів: поступливо, учнівство.
3.     Із двох паронімів – перекладна і перекладацька – оберіть той, який узгоджується у словосполученні зі словом «ремарка».
4.     Укажіть відміну і групу іменника кресляр.
5.     Укажіть розряд прикметника в словосполученні «овечий кожух».
6.     Узгодьте правопис числівника з іменником (записати словами): 4 (робітник).
7.     Визначте, займенником чи сполучником є слово «що» в реченні: Я не знав, що вона так перейметься цими словами.
8.     Чи потрібна кома (і чому?) в реченні з дієприкметниковим зворотом: Оповита легким вечірнім серпанком вона ще довго вдивлялася в палаючий обрій.
9.      Чи потрібні коми (і чому) в реченні з одиничним дієприслівником: Світлана йшла наспівуючи до самої своєї оселі.
10.  Складіть речення зі словами «по-перше» (прислівником) і «по перше» (прийменником із числівником).
11.  Складіть 2 речення зі словом «назустріч» так, щоб в одному воно було прислівником, а в другому – прийменником.
12.  Складіть речення зі словами «щоб» (сполучником) і «що б» (займенником із часткою.
Ще раз нагадую: це завдання обов’язково шлемо на перевірку!!! Також попереджаю вас: від сьогодні я виставляю оцінки за ведення зошитів. Якщо учень здавав усі заявлені в блозі роботи і має за них оцінки, а саме: контрольну за темою «Дієслово», твір-роздум, тестові завдання і мовознавчий диктант – він отримує за зошит найвищий бал. Якщо ні – відповідні бали. Так само і з літератури: якщо є всі аналізи творів – бал буде високим, ні – не ображайтеся, якщо він вам не дуже сподобається.
Домашнє завдання: за підручником О. Авраменка вправа (ст.137), тестові завдання (ст..138-145). Підготуватися до контрольної роботи за темою «Повторення вивченого. Службові частини мови і вигук».

Комментариев нет: