вторник, 25 октября 2022 г.

 26.10.2022

Українська мова 

11 клас

Любі діти, прошу сьогодні самостійно повправлятися в тестах за темою "Класифікація речень". Правильні відповіді надсилаємо протягом дня мені у Вайбер чи Телеграм.

Тестові завдання за темою «Класифікація речень»

1. Визначте просте речення.

а) Ось ти ідеш повільною ходою і слухаєш, як день шумить життям (В.Сосюра).
б) У сухий настій лісових трав і квітів вплітається повів яблук і меду (М.Стельмах).
в) Шумує Черемош, і дорога біжить до нього, мов потік (М.Стельмах).
г) Вечір опускається в гори, і грудочки першого снігу блищать на них (М.Стельмах).
ґ) У своїй річці й рибка, здається, усміхається нам; на чужині й соловейко не співає (О.Брик).

2. Укажіть складне речення.

а) Гомоніла пуща лунко, стоголосо, зелено-пурпурні розчесали коси сосни вікові (Д.Фальківський).
б) Останні вже дукати береза на пальцях лічить, літу віддає (Л.Костенко).
в) Яка прекрасна і невблаганна осінь переступає в шурхоті яснім! (О.Омельченко).
г) У небуття пішло минуле, в прірву над обривом (В.Лагода).
ґ) Часом присниться синій барвінок, сивий полин, сум чебрецевий, озеро в лісі, тихий зарінок…(В.Стус).

3. Укажіть розповідне речення.

а) Натхненно і палко любім, чернівчани, величне й квітуюче місто своє! (В.Бабух).
б) Від лихого поли вріж та тікай (Народна творчість).
в) День хвалять увечері, а вечір уранці (Народна творчість).
г) Не криви писка коло чужої миски (Народна творчість).
ґ) Наперед спитайся, а тоді вже лайся (Народна творчість).

4. Визначте  питальне речення (розділові знаки в кінці речення опущені).

а) Найпростіше образитися на того, хто найближчий тобі, найдорожчий (А.Дімаров).
б) І чому так виходить, друзі мої, що найлегше посваритися саме з тим, кого найбільше любиш (А.Дімаров).
в) Краю рідний, мій коханий краю, як кохав тебе я щиро змалку (М.Старицький).
г) Палай повсякчас! Радій світанню (М.Самійленко).
ґ) Предивний сон і звеселив, і налякав мене неждано (П.Куліш).

5. Укажіть спонукальне речення.

а) Десь полум’я шипить зміїно, та я нічого не боюсь, бо я до тебе, Україно, живим чи мертвим повернусь (Д.Павличко).
б) Щось несказанно чарівне й зворушливе криється в природі (М.Стельмах).
в) Посаджу я садок край дороги із черешень, з яблук розлогих (О.Довгий).
г) Князь наказав збирати рать (Олег Ольжич).
ґ) Летіть, птахи, не журіться, в Дунай-річку задивіться (П.Усенко).

6. Визначте поширене речення.

а) Приїздіть, будь ласка! (П.Рудченко).
б) Рідна мати моя, ти ночей не доспала (А.Малишко).
в) Не плач, Катерино…(Т.Шевченко).
г) Затінок. Сутінь (Л.Костенко).
ґ) Сонце почало допікати (Панас Мирний).

7. Укажіть складне речення, усі частини якого є непоширеними.

а) Чи чули ви, як верби ридають на березі, втративши воду? (М.Чернявський).
б) І вчувалося кленам і соснам, що над ними вже й неба нема (М.Сингаївський).
в) Зійшли сніги, шумить вода (П.Грабовський).
г) Все спить, однак вже я не сплю (М.Рильський).
ґ) Торохнув грім, немов на залізний дах сипнули повну шаньку каштанів (Григір Тютюнник).

 

 

 

 

 


Комментариев нет: